Bilindiği üzere 09/08/2016 tarihli ve 29796 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6728 sayılı Kanunla, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun ilgili maddelerinde düzenleme yapılarak, “muhtasar beyanname” ile “aylık prim ve hizmet belgesi”, “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” adı altında birleştirilmişti.

Söz konusu yasa uyarınca, 18/02/2017 ve 29983 sayılı tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No: 1) ile pilot illerde uygulamaya başlanmış; ancak yaşanan teknik sorunlar sebebi ile belgelerin birleştirilmesi uygulaması diğer illerde 01/10/2018 tarihine kadar ertelenmişti.

Son olarak, 27.10.2018 tarihli ve 30578 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Genel Tebliğ (Sıra No: 5) ile pilot iller dışındaki illerdeki, “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” uygulaması, 01/07/2019 tarihine kadar ertelenmiştir.

Aksi yönde bir düzenleme yapılıncaya kadar, 2019 yılı Temmuz ayına konu belgelerin verilmesi gereken 2019 yılı Ağustos ayı itibari ile uygulamaya başlanacaktır.

Bilgilerinize sunulur.